Een ogenblik...

Effectief en visueel communiceren

Home > Nieuws > Effectief en visueel communiceren
Zorgzaam zorgverzekering

Zoals u wellicht hebt gemerkt biedt Zorgzaam haar pakketten binnen een frissere en meer gestructuurde omgeving aan. Dit met als doel om u nóg beter van dienst te kunnen zijn. Zoals u van Zorgzaam gewend bent. In dit artikel geven we een kleine toelichting van de basis die aan het ontwerp ten grondslag ligt. Met deze frisse wind wil Zorgzaam u op een nog effectievere manier kunnen benaderen zodat u binnen nog kortere tijd een antwoord hebt op uw vraag en kunt worden geïnformeerd.

De rol van Zorgzaam
Het bureau van de Zorgzaam is gespecialiseerd in het onderhouden van specifieke kennis en het kunnen onderhandelen op het gebied van defensie en zorgverzekeringen. Deelnemers vragen Zorgzaam het blijvend borgen en onderhouden van de optimale prijs/kwaliteitsverhouding voor zowel hun verplichte basiszorgverzekering als voor de aanvullende verzekering(en).

Zorgzaam interacteert op het snijvlak van twee, of soms meer, werelden. Bijvoorbeeld het behartigen van het collectief belang maar ook op een intermenselijk niveau aandacht hebben voor het individuele belang. Op het snijvlak van vakbonden en werkgever opereert zij dagelijks door hierin een pro-actieve als re-actieve rol te spelen. Zo, dat beweging in de interactie ontstaat tussen twee of meerdere belanghebbenden.

Drie elementen
De paarse vorm geeft het snijvlak weer van twee (of meer) verschillende belanghebbende partijen welke Zorgzaam dagelijks als uitdaging heeft. Maar natuurlijk in de eerste plaats staat het individu bij Zorgzaam centraal. In het beeldmerk wordt deze vertegenwoordigd door het bovenste paarse element. Deze verdient de meeste aandacht, deze staat centraal in de 'molen' van Zorgzaam.

Heldere, duidelijke kleuren
De gekozen kleurstelling geeft de helderheid en duidelijkheid aan van de manier waarop Zorgzaam communiceert en de te maken duidelijke, heldere en concrete afspraken.

Sierlijke vorm van het beeldmerk
In de sierlijke vorm van de drie elementen is een beweging te vinden welke staat voor de constante dynamiek waar Zorgzaam en haar verzekerden mee te maken hebben. Zorgzaam stelt zich als taak dat de afnemers van Zorgzaam-producten bij problemen in de zorg letterlijk en figuurlijk weer vooruit geholpen worden, weer in beweging worden gezet. Ook het 'strengere' lettertype geeft aan dat Zorgzaam opereert binnen een juridische omgeving. Het beeldmerk, of, het 'molentje'. Zij geeft samen met de frisse kleuren de 'officiele' letter het contrast mee. Maar bovenal is het een reminder met de boodschap dat het helpt om de zaken soms iets luchtiger en van een afstandje te bekijken.

Generieke huisstijl
Ook de basis van de huisstijl is drastisch aangepakt. Onderliggend biedt Zorgzaam haar verschillende pakketten meer beeldend aan. Zodat de voordelen voor (potentiele) afnemers en de verzekerden helder en binnen één oogopslag kunnen worden gepresenteerd. Heldere uitspraken, duidelijk voordeel. Voor alle belanghebbende partijen.