Een ogenblik...

Klanttevredenheidsonderzoek kto 2016

Home > Klanttevredenheidsonderzoek kto 2016

Zorgzaam heeft in de maanden oktober en november 2016 door GfK een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek, laten houden onder de verzekerden die gebruik maken van ‘Mijn Zorgzaam’. Het onderzoek is uitgevoerd op basis van steekproef. Het doel van het onderzoek is een beeld te krijgen hoe de verzekerden over Zorgzaam denken. Alle gegeven antwoorden van de verzekerden zijn omgezet in een gemiddeld cijfer. Er zijn punten die Zorgzaam zeker vast moet houden, en er zijn punten die kunnen worden verbeterd. Dit zijn de cijfers die er het meest uitspringen:

  • Klantvriendelijkheid aan de telefoon, 8,2.
  • Vindbaarheid van informatie op de website, 7,3.
  • (On)duidelijkheid vergoedingsoverzicht, 6,9.
  • Verklaring waarom iets wel of niet wordt vergoed, 7,3.
  • De afhandeling van mutaties, 7,5.
  • Het algemene cijfer voor Zorgzaam is een, 7,6.

 

Zorgzaam dankt iedereen die de moeite heeft genomen om aan het onderzoek deel te nemen. Wij hopen dat in 2016 nog meer verzekerden ‘Mijn Zorgzaam’ zullen gaan gebruiken.

Aandachtspunten voor Zorgzaam:

  • De afhandeling van mutaties (7,5)
    In 2016 gewaardeerd met een 7,5 wat een mooie verbetering is ten opzichte van 2015 waar we nog een 6,6 kregen.
    Dit is mede doordat meer mensen digitaal mutaties en declaraties doorgeven, waardoor Zorgzaam dit sneller kan verwerken.
  • Verklaring waarom iets wel of niet wordt vergoed (7,3)
    In 2015 was het een 6,7. Met de invoering van de zorgkostenfactuur is het cijfer iets verbeterd. We gaan met alle reactie bekijken of we dit nog verder kunnen verbeteren.
    Op https://www.zorgzaamverzekerd.nl/zorgkostenfactuur vindt u uitleg over de zorgkostenfactuur. In de ‘mijn Zorgzaam’ omgeving kunt u meer details vinden over uw declaraties.
  • (On)duidelijkheid vergoedingsoverzicht (6,9)
    Op de website vindt u onder het tabblad vergoedingen:
    - de vergoedingen op alfabetische volgorde en
    - het vergoedingsoverzicht.
  • Vindbaarheid van informatie op de website (7,3)
    We hebben in 2016 de website aangepakt door meer zoekresultaten toe te voegen en diverse pagina's overzichtelijker in te delen.
    In 2017 gaan we kijken of we de volledige website kunnen vernieuwen, zodat deze ook goed te bekijken is van je tablet en of mobiele telefoon.
    We zullen ook hier weer alle reacties over de website meenemen.
    www.zorgzaam.nl/zoeken
  • Cijfer voor de klantvriendelijkheid aan de telefoon (8,2)
    Zorgzaam is blij met het positieve cijfer voor onze helpdesk. Om de kwaliteit van de dienstverlening zo te houden en nog verder te verbeteren worden de telefoon gesprekken opgenomen voor trainings- en verbeteringsdoeleinden. We hebben in 2016 een speciaal team ingezet om ook alle vragen en reacties via facebook te beantwoorden.
  • Het algemene cijfer voor Zorgzaam (7,6)
    Zorgzaam is blij met een verbetering t.o.v. 2015 en blijft in 2017 streven naar een verbetering van dit gemiddelde cijfer.
    Zorgzaam wil dit bereiken door aandacht te blijven besteden aan bovenstaande punten en alle reacties die wij ontvangen.

De uitslag van het klanttevredenheidsonderzoek is voor Zorgzaam erg belangrijk.
Aan de hand van de resultaten wordt gestreefd naar een verdere verbetering van de dienstverlening.
Het is daarom van groot belang dat zoveel mogelijk verzekerden deelnemen aan het klanttevredenheidsonderzoek.