Een ogenblik...

Klacht over uw zorgaanbieder

Home > Klacht over uw zorgaanbieder
Ontevreden over uw behandeling of hulpmiddel? Meld uw klacht!

U wilt de beste zorg. Daarom sluiten wij alleen contracten met zorgaanbieders die zorg van goede kwaliteit leveren. Bent u toch ontevreden over uw behandeling, of over het hulpmiddel dat u krijgt? Bespreek dit eerst met uw zorgaanbieder. Komt u er samen niet uit? Geef dan uw klacht aan ons door.

Voorbeelden van klachten

De zorg die ik krijg voldoet niet aan wat ik vooraf heb afgesproken met mijn zorgaanbieder.
Ik vind dat mijn zorgaanbieder mij onbeleefd behandelt (onheus bejegent).
Mijn zorgaanbieder declareert onjuiste bedragen.

Uw klacht melden

Op ZorgkaartNederland kunt u al uw ervaringen met de zorg delen.

Wilt u uw klacht alleen aan ons doorgeven?
Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om uw probleem op te lossen. Maar er zijn ook klachten waarbij meer onderzoek nodig is. In die gevallen kunt u terecht bij de afdeling Klachtenmanagement. Dit kan online (via het klachtenformulier) of schriftelijk. 

 

klachtformulier

Liever schriftelijk een klacht melden?

Stuur uw brief met postzegel naar:

Zorgzaam
t.a.v. Team MvD
Postbus 25031
5600 RS EINDHOVEN

Geef zo precies mogelijk aan wat er is gebeurd: waar bent u ontevreden over? En wat is volgens u de beste oplossing?
Geef aan op welk telefoonnummer wij u het best kunnen bereiken.
Stuur kopieën van alle belangrijke papieren mee. Bewaar de originele stukken, deze hebt u vaak zelf nog nodig.

Wat gebeurt er met mijn klacht?

Als wij uw klacht online of per post hebben ontvangen, nemen we binnen 14 dagen contact met u op. Lukt dat niet, omdat bijvoorbeeld verder onderzoek nodig is? Dan laten wij u weten wanneer u wél een reactie van ons krijgt. Wij nemen het liefst telefonisch contact met u op. Dan kunnen we meteen vragen stellen als iets niet duidelijk is. Bent u telefonisch niet bereikbaar? Dan ontvangt u van ons een schriftelijke reactie.

Liever een andere zorgaanbieder?

​Bel dan met onze zorgadviseurs, wij kijken of we voor u kunnen bemiddelen.

088 - 131 16 17
Werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur