Een ogenblik...

Klacht melden

Home > Helpdesk > Klacht melden

Uw zorgverzekering is bij Zorgzaam goed geregeld. Toch kan het gebeuren dat u een klacht hebt of het niet eens bent met een beslissing en wilt dat wij hier nogmaals naar kijken (heroverwegen). Hier leest u hoe u uw klacht of verzoek kunt indienen en hoe uw klacht of verzoek wordt behandeld.

Bent u het niet eens met een beslissing?
Hebt u van ons een afwijzing ontvangen op een aanvraag? En bent u het hier niet mee eens?
Voordat u een klacht indient, raden wij u aan onze pagina met veelgestelde vragen en antwoorden te bekijken. De kans is groot dat u daar direct een antwoord op uw vraag of opmerking vindt. Vindt u geen antwoord dan is vaak één telefoontje met onze Helpdesk genoeg om het op te lossen. Bel de Helpdesk op
(+31) 072-527 76 77.
Blijft u het oneens?
Dan kunt u om een heroverweging vragen. Hiervoor kunt u terecht bij de afdeling Klachtenmanagement. Houdt u er rekening mee dat een aanvraag zonder nieuwe informatie in bijna alle gevallen blijft afgewezen.
Voorleggen aan de afdeling Klachtenmanagement
Uw klacht of verzoek kunt u via ons klachtenformulier indienen. Per post kunt u uw klacht sturen naar:
Zorgzaam
t.a.v. Team MvD
Postbus 25031
5600 RS EINDHOVEN
Klacht over uw zorgaanbieder?
Bent u niet tevreden over een behandeling? Probeer dan eerst met de zorgaanbieder een oplossing te vinden. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact met ons op.
Onze reactie
Zodra wij uw klacht of verzoek hebben ontvangen, handelen wij uw klacht binnen 14 werkdagen af. Lukt dat niet, omdat bijvoorbeeld verder onderzoek nodig is? Dan laten wij u weten wanneer u wél een reactie van ons krijgt. Wij nemen het liefst telefonisch contact met u op. Dan kunnen we meteen vragen stellen als iets niet duidelijk is. Bent u telefonisch niet bereikbaar? Dan ontvangt u van ons een schriftelijke reactie.
Helpt u ons?

We helpen u graag. Maar u kunt ons ook helpen. Hieronder staan een paar handige tips hoe u dat kunt doen.

  • Geef zo precies mogelijk aan wat er is gebeurd: Waar bent u bijvoorbeeld ontevreden over? En wat is volgens u de beste oplossing? 
  • Geef aan op welk telefoonnummer wij u overdag kunnen bereiken 
  • Stuur kopieën van alle belangrijke papieren mee. Bewaar de originele stukken. Deze kunt u zelf nog nodig hebben

Wilt of kunt u uw klacht of verzoek niet zelf indienen? Laat iemand anders dit voor u doen. Hiervoor hebben wij wel uw schriftelijke toestemming nodig. Pas daarna kunnen wij uw klacht of verzoek in behandeling nemen.
Wij zien iedere klacht als een kans om onze dienstverlening te verbeteren. Hebt u een goed idee of een tip? Laat het ons weten. Uw mening telt!

Bent u niet tevreden met onze reactie?
Bent u niet tevreden met onze reactie? Of hebt u niet binnen 30 dagen een reactie ontvangen? Dan kunt u terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Onder de SKGZ vallen de Ombudsman en de Geschillencommissie. In de meeste gevallen probeert de Ombudsman te bemiddelen. Kan het probleem niet door bemiddelen worden opgelost? Dan neemt de Geschillencommissie de zaak in behandeling. De Geschillencommissie brengt vervolgens een vindend advies uit.  U kunt het probleem ook voorleggen aan de burgerlijke rechter, zelfs nadat de Geschillencommissie al een bindend advies heeft uitgebracht.