Een ogenblik...

Betalingsregeling aanvragen

Home > Betalingsregeling aanvragen

Zorgzaam helpt u als een betaling even niet uitkomt!

Hebt u een zorgkostenfactuur ontvangen of moet u moet u de premie betalen en komt de betaling daarvan even niet uit? Dan is het fijn als u het bedrag in termijnen kunt betalen. Bij Zorgzaam kunt u eenvoudig een betalingsregeling aanvragen. Dit regelt u makkelijk in Mijn Zorgzaam.

Betalingsregeling afsluiten in Mijn Zorgzaam

1. Inloggen op Mijn Zorgzaam
Ga naar Mijn Zorgzaam om in te loggen

2. Doorloop de stappen
- Factuurselectie
- Termijnkeuze
- Bevestiging

3. Betalingsregeling zichtbaar in Mijn Zorgzaam
Na opnieuw inloggen op Mijn Zorgzaam zijn de betalingsregelingen zichtbaar
In het menu onder 'Facturen en Postvak' kunt u de betalingsregeling(en) terugvinden.

Gespreid betalen eigen risico

Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan gedurende 10 maanden een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico leest u hier meer over.

Voorwaarden voor het afsluiten van een betalingsregeling
  • De factuur moet € 50 of hoger zijn.
  • Het minimale termijnbedrag is € 25.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • U betaalt geen rente en administratiekosten over de betalingsregeling.
  • Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
  • Termijnen van een eerder afgesproken betalingsregeling kunt u niet nogmaals in een nieuwe regeling meenemen.
  • Is het een premiefactuur? Dan moet de uiterste betaaldatum verstreken zijn voordat u een betalingsregeling kunt afsluiten.
     
Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatisch incasso betaalt

1. Houd de incasso tegen voordat het is afgeschreven. Dit regelt u zelf online via uw bank, enkele dagen voordat de afschrijving plaatsvindt.
Is het bedrag al afgeschreven? Dan laat u het terugstorten op uw rekening. Dit heet storneren. Ook dit regelt u direct via uw bank.
2. In beide gevallen ontvangt u bericht van ons dat de automatische incasso niet is gelukt.
3. Als u dit bericht van ons hebt ontvangen, kunt u de betalingsregeling zelf afsluiten via Mijn Zorgzaam.

Bedragen hoger dan € 220 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in Mijn Zorgzaam een betalingsregeling afsluiten.
Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen. Kijk voor meer informatie op de pagina betalingsachterstand.

Veelgestelde vragen